Quick wins winkelplan

Heyerick Nazareth

Heyerick, een groeiend familiebedrijf, richt zich tot de vakman met shop, service & specials. Hun aanbod focust op kwalitatieve gereedschap, beschermingsmiddelen, werkkledij en alles om veilig op hoogte te werken.

In de winkel in Nazareth ontdek je in de 3000m² winkelruimte professionele werkkledij & gereedschappen. Hun enthousiaste medewerkers staan klaar om advies te geven.

Heyerick contacteerde ons om de winkeluitbreiding te helpen vormgeven. In afwachting van de nieuwe winkel stelden we voor om een ‘quickwins’ traject te doorlopen in de bestaande winkel.

Na een grondige analyse brachten we de werkpunten voor de winkel in kaart. In afwachting van de nieuwe winkel kan Heyerick met enkele eenvoudige ingrepen winst boeken.

Een nieuwe klantenreis

Uit de analyse van de bestaande winkel bleek dat klanten een groot deel van de productgroepen niet terugvinden of niet hebben gezien. Door enkele ingrepen in het winkelplan zorgen we voor een hernieuwde klantenreis door de winkelruimte.

  • We creëerden een nieuwe route die alle product categorieën doorkruist en die als natuurlijk aanvoelt voor de klanten.
  • Langs de route krijgt de klant stimulansen om in de afdeling te duiken.
  • Producten langs de route gepositioneerd worden zichtbaar en dus aantrekkelijker
  • Het assortiment is bewust gepositioneerd langs de route in een nieuw vlekkenplan.
  • Servicepunten en afrekenpunten zijn duidelijk aanwezig maar minder dominant ten opzichte van het assortiment.
Gestructureerde winkelcommunicatie

De communicatie in een winkelruimte heeft verschillende lagen met verschillende functies: oriënteren, activeren, productondersteunend werken, identiteit weergeven,..

Om deze communicatie gestructureerd toe te passen werkten we voor Heyerick aan een communicatieplan voor de hernieuwde winkelruimte.

Workshop vlekkenplan: de essentie van een retailconcept.
Met de plannen voor winkeluitbreiding in de nabije toekomst, werken we momenteel aan een nieuw winkelconcept voor Heyerick. De eerste stap in dit proces is de uitwerking van een strategisch vlekkenplan met een goed afgestemde ‘customer journey’. Tijdens een workshop vlekkenplan gingen we aan de slag met de input van het team om tot een goed onderbouwd en gedragen plan te komen. 

Scan van je winkel?

Vraag je je af hoe goed je scoort op vlak van winkelinrichting, beleving, retailtechnieken, etc…? Aarzel dan zeker niet om een vrijblijvende audit aan te vragen. We brengen je werkpunten in kaart zodat je kan winnen op de winkelvloer.

+ Quick wins voor je winkel of showroom

Wil je je winkel of showroom snel klaarstomen voor de toekomst?

Tijdens een kort traject kijken we naar laagdrempelige en snel te implementeren aanpassingen die je omzet en bezoekersaantallen verhogen.