Het Huis van Alijn is JONG

Museumbeleving

JONG ZIJN! Hoe is het om jong te zijn, vroeger en nu? Het Huis van Alijn gaf de opdracht om dit thema op een interactieve manier tot leven te brengen in het museum.

Het Huis van Alijn verzamelt, onderzoekt en deelt herinneringen over tradities, rituelen en gewoontes in ons dagelijks leven vanaf de 20e eeuw. Belangrijk hierbij is dat verandering centraal staat: tradities zijn altijd in verandering. Voor de kamer Jong is dit even goed het geval.

Jong, jeugd, mossel noch vis, pubers, adolescenten, jong-volwassenen, mannekes en meiskes, jochies, … What’s in a name…?

In de kamer JONG van het HUIS VAN ALLIJN creëerden we een beleving waar jongeren dingen kunnen ontdekken uit hun leefwereld, en de leefwereld van jongeren doorheen de tijd.

De jongere – vandaag, gisteren en morgen – is op zoek. Op zoek naar zichzelf, op zoek naar zijn sexualiteit, op zoek naar politieke voorkeuren, op zoek naar vrienden, op zoek naar muziek,…

Die zoektocht wordt veelal gestart, vanuit hun eigen habitat, dat ene plekje waar zij zich geborgen voelen en mogen zijn wie ze zijn, ver weg van die ‘grote wereld’: hun kamer.

TEAM

Voor de ultieme beleving gingen we aan de slag met belevingsexpert Bernd Verzele van de Fabriek Artistiek. Ons conceptvoorstel werd geselecteerd als winnend concept uit een pitch van meerdere voorstellen.

WAT WE DEDEN
  • Concept
  • Implementatie digitale beleving ism Sovilux
  • Interieurontwerp
  • Scenografie ism het team van Het Huis van Alijn
  • werf coördinatie

Let's meet & talk!

Wil je ook naar een optimale customer journey in je bedrijf? Wil je je
online identiteit doortrekken naar de uitstraling van je bedrijfsinterieur of showroom?